204/212/218/172 platforma

8/25/20235 min read

Sveiki, šiandien atiduosiu duoklę 204/172/212/218 savininkams.

Kodėl įkrito C klasė prie E, ir kodėl CLS bei SLK čia? Viskas labai paprasta- šie kėbulai tarpusavyje naudoja pakankamai nemažai komponentų, kaip klimato valdymas, skydelis (labiau programiškai), taipogi važiuoklės komponentai, varikliai, pavaru dezes. Kam nesuprantami kėbulų kodai- pagelbėsiu. Šnekėsiu apie C, E, CLS, GLK, SLK modelius.

Taigi, pagrindinės sutinkamos problemos ir matyt dažniausiai kyla klausimų su EIS/ESL mazgais, iššifravus į mirtingųjų kalbą- užvedimo spyna, bei vairo užraktas. Problemas galima spręsti keičiant komponentus, arba tiesiog vietoj vairo užrakto pajungiant emuliatorių. Asmeniškai rinkčiausi šį variantą, kadangi sugedus vairo užraktui- atsiranda papildomų judesių kurių galima buvo išvengti.

Sekanti problemėlė, labiau aktuali 204 platformai, tačiau retesniais atvejais pasitaiko ir kituose aukščiau paminėtuose modeliuose- tai galinių žibintų, o ypatingai keleivio pusės minusinio laido įkaitimas, ir jungties išlydymas. Sprendžiama storesnio laido pagalba.

Iki facelift 204,212 turėjo legendines 5G pavarų dėžes. Galbūt dėl nostalgijos ir patvarumo, bei lengvumo aptarnauti aš rinkčiausi jas- bet nebūtina vadovautis šia kliše, man tiesiog sunku išsirinkti automobilį kai žinomi jų pliusai bei minusai. 7G pavarų dėžės taipogi puikus kūrinys, tačiau jau sunkiau su jomis dirbti, ATF lygį pažiūrėti nepakaks jau tik atsidaryti kapotą, teks atsukti užpylimo varžtą, kuris yra dėžės karteryje. Negana to, 7g smegenis inžinieriai sugebėjo sukišti į dėžės vidų, ir važinėjant kamščiuose, bei neesant pakankamam aušinimui jos ilgai negyvena. Malonumo kaina prilkausomai nuo remonto būdo- 300eur+.

Varikliai- čia kaip ir 211 temoje- daug nesiplėsiu, receptas tas pat. 4 cilindrų benzininiams varikliams duodu tris NE, dėl grandinės, paskirstymo velenėlių žvaigždučių, ir bėgant kilometrams nepakankamo tepimo esant laisviems sūkiams (pagrindinė problema- prastai sudegantis kuras, ir jo likučiai nusėdantys į karterį, nuo to kyla tepalo lygis). OM646 būtų išsigelbėjimas, tačiau nebuvo jie dažnai montuojami, tik primuose gamybos metuose, ir su mano taip mėgstama 5G dėže. Įpėdinis om651 nėra labai prastas, tačiau patikimumu šiektiek labiau nusileidžia pirmtakui. Iš didesnių galvos skausmų- pjezo purkštukai, mažoji grandinėlė, kuro slėgio reguliatorius. Smagiausiai važiuoja su varikliais nuo 6 cilindrų, bet kuo daugiau cilindrų, tuo daugiau potencialių problemų. Nori važiuoti- mokėk. Trumpai- iki 2009m. benzininio variklio nežiūrėčiau nei viename iš aukščiau paminėtų kėbulų, praktiškai visi turi tas pačias problemas panašiai 100-150tūkst ridos tarpe, o 4 cilindrų varikliai net ir Facelift modeliuose tęsė savo ištampytų grandinių istoriją. Po 2009 reikalai šiektiek pagerėjo, tačiau remontas tiesiog nukeltas toliau.

Atrodo akivaizdus pasirinkimas om642 dyzelis, tačiau ir jis ne be „grieko“. Nauja pakaitinimo žvakių rėlė- 200eur skaitosi jau pigu. Purkštukai 80eur naudotas- jau laimikis. Nešneku jau apie žliaugiančius tepalus iš visų pusių, o ypač per tepalo aušintuvą, remonto visai dienai net payrusiam meistrui- kainuos nemažai.

4matic, superinis daiktas, viena iš tobuliausių sistemų (mano manymu), tačiau turi ir keletą pastebėjimų eksplotuojant. Norint jog greičių lygintuvai perdavimo dėžėje (razdatkė, kam lietuvybė nesuprantama) ilgai tarnautų- reiktų stebėti padangų nudilimą, bei užtiktinti, jog ratų bendri aukščiai priekyje ir gale būtų vienodi . Taipogi dažnai sutinkamas reikalas- išsitampiusi ar net nutrūkusi grandinėlė, kuri perduoda sukimo momentą į priekinius ratus. Remontuojama, arba tiesiog keičiama į kitą. Perkant automobilį- galima patikrinti ant žvyro- susukus ratus į kurią nors pusę ir davus „anglių“. Garsas panašus kaip treškančios granatos, vadinasi galimai turit išsitampiusią grandinėlę.

SLK- čia daug nesiplėsiu, kadangi nėra daug tų automobilių, ir pačiupinėti dažnai labai netenka, tačiau įspudį galima susidaryti pažvelgus į 204 kėbulą. Kažkokių charakteringų gedimų nepažymėsiu. Kaip ir daugumai- būna SRS lempučių dėl davikliukų, ESP/ABS klaidų taipogi dėl davikliukų. Dėžės, varikliai kaip aukščiau minėta, mazgai tie patys.

E klasė bei CLS- vėl gi, tęsiasi pasaka nuo 211 laikų. Pradžiai išleidžiam naują E-škę, ir poto aprengiam nauju kostiumu, parduodam už brangiau. Liūdniau šiektiek, jog salono medžiagos , o ypač sėdynės tuose modeliuose buvo prastesnės, jeigu neužsisakei TIKROS odos- dažniausia sutiksit susiraukšlėjusią vairuotojo, o jei rida didesnė, tai ir keleivio sėdynes. Kaip be būtų paradoksalu, tačiau geriausiai laikosi TAXI sėdynės, o ir bijoti nereiktų to fakto, kad mašina pervežė labai daug asmenų. NES- jos pastoviai buvo aptarnaujamos taip kaip priklauso (su salyga, jei pirkta iš įmonės, o ne privataus taksisto). Teko sutikti daug tokių variantų, nes jie kurkas pigesni, o ir būklė būna kartais daug geresnė nei iš privataus asmens pirkto automobilio. Iš problemų- kaip ir 204 ESL/EIS moduliai, SRS dėl įvairiausių daviklių, pavarų dėžės greičio davikliai, valdymo blokas dėl jau aukščiau paminėtų priežasčių. Daugiau- standartinės bėdos, kaip ir visų modelių.

Išmetimo sistema. Nepriklausomai nuo kėbulo, ar variklio, praktiškai visiems Dyzeliams problemos ateina tada, kai atkeliauja jie į Lietuvą- DPF sistema, AD Blue sistema. Užkimšti DPF filtrai tai standartinis reikalas, ypač jeigu automobilis važinėtas mieste. Kaupiasi kietosios dalelės, ir neišvažiuojant į užmiestį „prapūsti“ išmetimo- bėgant laikui dingsta trauka, gaunate check engine lemputę ir bilietą pas diagnostiką. Dažniausią, bei pigiausią sprendimo būdą – DPF kastraciją renkasi iš praktikos ne mažiau 80proc. savininkų. Šiektiek naivuolių susižavi plovimu, tačiau dauguma atvejų tai padeda tik pusmečiui (čia jau priklausomai nuo to kokia užsikimšimo priežastis). Likes mažas procentas tiesiog deda naują filtrą. Užsikimšimo priežastis ne vien eksplotacijos ypatumai, bet ir prastai sudegęs kuras dėl nepakankamo oro kiekio, arba „pilančių“ purkštuvų antgalių. Nekalbu apie DPF slėgio sensorius, kurie ilgai netarnauja, ir keičiami pakankamai dažnai. AdBlue sistema- čia galima būtų rašyti visą mokslinį sraipsnį, ir jos teigiamą poveikį gamtai, ir neigiamą varikiui. Tikslas- sumažinti Nox nuodingų dujų išmetimą į aplinką, tačiau dėl šios sistemos galit vieną dieną tiesiog neužkurti automobilio. Asmeniškai- mesčiau lauk šią sistemą, kadangi ji gal ir reikalinga sunkiąjame transporte, tačiau lengvąjam automobiliui su tvarkinga kuro sistema- Ad-Blue visiškai nereikalinga, ypač su didesne rida. Beje, ko neįtikinau- Nox sensoriaus kaina apie 500 eur be pvm J.

Galbūt ši mano rašliava nebuvo labai detali apie kiekvieną modelį, tačiau bendrą vaizdą tikiuosi susidarėte.

Patarimas perkantiems ar norintiems susiremontuoti tokį automobilį- kreipkitės į specialistą, kuris gyvena šia marke, ir jums tikrai pagelbės. Forumuose ar grupėse galit gauti pagalbos kurią sunku atskirti nuo kvalifikuotos, ar tiesiog bobučių nuogirdų. Šie „naujesnės“ kartos automobiliai nebėra tvarkomi vien plaktuko ir atsuktuvo pagalba. Elektronika, ar variklio darbas tikrinami pirmiausia diagnostikos pagalba.

Jei jau nupirkote automobilį ir nežinote nuo ko pradėti tvarkyti- patarimas toks. Pasiruoškit blogiausiam, tikėkitės geirausio. Nežinia kaip jis buvo prižiūrėtas, todėl stenkitės pakeisti visus eksplotacinius skysčius. T.y. reduktorius, pavarų dėžė, vairo stiprintuvo skystis, variklio tepalai, bei visi filtrai.

Apibendrinant- automobiliai tikrai verti dėmesio, nors ir turi kiekvienas kėbulas individualių pliusų ar minusų, tačiau mano manymu žvaigždė ant jų puikuojasi ne veltui.

Tokie būtų pamastymai, jei kyla kažkokių klausimų- užduokite komentaruose, pasistengsiu atsakyti.

Raktažodžiai: #w212 #s212 #ka #ziureti #perkant #atkreipti #demesi #E #cls #GLK #SLK #W204 #S204 #w172 #w218 #x204