211/219 platforma

Straipsnio aprašymas.

8/26/20235 min read

Sveiki, šiandien mano pamastymai ir pastebėjimai per ne vienerius metus susidūrimų su 211/219 problemomis ir ypatybėmis.

Taigi, 2002 metais nuo konvejerių pradėjo riedėti naujoji E-klasė. Vienas iš labiausiai nusisekusių, nors ir be problemų neapsiėjusių modelių iš Mercedes gamos. Vėliau davęs pradmenį 219 kėbului, kuris prabangiai skambėjo CLS, nors ir buvo iš esmės vienas ir tas pats automobilis, tik gražesniais rūbais.

Problemų didelių automobilis neturi, nors ir skundžiasi tautiečiai, jog bėga vanduo į bagažinę per galinius žibintus, arba užsidega girlianda po gero lietaus, tačiau pamiršta apie automobilio amžių. Važiuoklės aptarnavimas nėra pats pigiausias, sakyčiau- vidutinis palyginti su rinkos konkurentais. O aptarnaujant ne pigiausiomis detalėmis- dažniausia tarnauja pakankamai ilgai. Labiausiai išskirčiau priekinius viršutinius šarnyriukus, galinius plaukiojančius „sailentblokus“ ir stabilizatoriaus gumas, bei traukutes- šie komponentai dažniau reikalauja dėmesio. Beja- keičiant svirtis, ar šarnyriukus- nepatingėkite sutepti normaliu tepalu, nes jo ten gamintojai įdeda tik „dėl vaizdo“

Kitas- važiuoklės ypatumas- Airmatic opcija kurią užsisakydavo komforto mėgėjai. Apie airmatic rašiau daug ankstesniame pranešime, tad daug nesiplėsiu. Norėčiau paminėti tik skaudžiausias vietas su kuriomis susiduria 20 metų naujo „importinio“ automobilio savininkai; Pratrintas pagrindinis oro vamzdelis prie pat kompresoriaus, todėl leidža orą, nesukelia slėgio sistemoje. Taipogi neprižiūrėtos pagalvės, pratrinamos nuo susikaupusio smėlio- prakiūra, o tuo pačiu ir pastoviai esant oro deficitui dirba ir kompresorius, perkaista, sudyla alu-sil danga, arba gauna įrėžimų kompresoriaus cilindro sienelėse, kuo toliau tuo dažniau dirba ir galų gale visai miršta kompresoriaus rėlė, saugiklis, ar net pats kompresorius. Oro rezervuaras mėgsta koroduoti ties oro priėmimo taškais, pradeda leisti- sutvarkoma pas auksarankius virinančius argonu.

Varikliai- čia galima diskutuoti iki nukritimo, tačiau pasidalinsiu savo mintimis ir nuomone ką pirkčiau, jei reiktų rinktis iš visos variklių gamos ką 2002-2009 metai siūlė E klasė. Veikiausiai akivaizdus ir protingiausias pasirinkimas M112 (tik 3.2), M113/M113K. Dauguma pradeda žiūrėti kreivai, ir plėšyti marškinius, kad jie nelaksto, ir nenori kuro pilti kibirais, jiem nereik tokio galingo. Iš dalies jie teisūs, jei labai jautrūs pasirodyti „kvailio“ vietoje, jei sustos prie dujų kolonėlės ir kas nors pamatys. Nors mano manymu, dujas dedasi finansiškai įžvalgūs ir tuos pinigus geriau paskirsiantys naudingesniems pirkiniams. Asmeniškai važinėju su m113 varikliu, tik kitame kėbule, su dujų įranga, ir visiškai dėjau ant to ką kiti pagalvos. Tegu važinėja su nuobodžiais savo passatais, ir džiaugiasi 4,5l/100km. Aš noriu gyvenimo įdomesnio, todėl renkuosi V8 su dujomis. Kadangi kuro sanaudos dujomis važiuojant ramiai – mieste iki 20L- finansiškai gaunasi pigiau nei 3.2Cdi (prie kurio prieisiu vėliau), o traukos ir variklio elastingumo atžvilgiu išlošia visa galva prieš dyzelius- tai būtų mano pasirinkimas kasdienai, praktiškai betkuriame kėbule su kuriuo buvo montuojamas šis variklis. Priminsiu- tai tik mano pasirinkimas, ir patarimas tiems, kas pasiklydęs pasirinkime ir nenori rašinėti pranešimų grupėje tokių kaip „Kur galiu patikrinti dyzelio purkštukus“ arba „Kur gerai restauruoja turbinas“. Beto- gedimų šiuose V formos varikliuose žymiai mažiau nei dyzeliuose. Apie variklius bus atskiras pranešimas vėliau. Om648/612/646 – realiai šiais varikliais galima pasitikėti, jie labai kantrūs ir konstrukciškai „grubiai“ skiriasi tik vienu cilindru (yra ir daug daugiau smulkių, neakivaizdžių skirtumų, bet jie niekam neįdomūs). Matyt rinkčiausi iš jų galingiausią, arba silpniausią, nors turėjau tiek 2.7 tiek 3.2 dyzelius- galiu pasakyti, kad kiek kas be šnekėtų- šių dviejų variklių sanaudos tikrai ne vienodos, ir skiriasi kartais labai drastiškai- priklausant nuo važiavimo manieros. Skausmas prasideda, kai reikia keisti purkštukus, restauruoti turbiną, arba nutraukiami purkštukų varžtai kai „aš pasikeisiu pats“ nepavyksta, arba sukakus 300 tūkst ir daugiau Lietuviškos ridos.

Didesnių problemų su tais varikliai dažnai nepasitaiko, gal tik sprogstančios tarpinio oro aušintuvo „šlangos“ ar besikemšantys tepalo separatoriai, bet ir tai šios bėdos nuo amžiaus, o ne konstrukcinių ypatumų.

Kokiais varikliais nepirkčiau SAU niekada – om642, om628, om629, M272/273 (isskyrus po 2009m. Revizijos), bei visu 4 cilindru benzininiu. Kodėl- bus sekančiame pranešime apie variklius.

Pavarų dėžės. Apie mechaninę 6 pavarų dėžę nieko blogo nepasakysiu, nelabai ji kam ir įdomi, nors būdamas šiektiek jaunesnis sugebėjau ir 2.7cdi universalą su mechanine dėže į Nemuno žiedą nuvaryti, bei keliem civikam parodyt. Gerai, grįžtam prie temos, ir ten kur Mersas atsiskleidžia- 722.6, 722.9 pavarų dėžės. Vėl gi- atskira tema, labai nesiplėsiu, tačiau paminėsiu esminius dalykus. 5G dėžė- mano manymu vienas iš labiausiai nusisekusių Daimler koncerno kūrinių, nors ir keikia dėl jos „lėtumo“ tačiau ji buvo kurta ne greičiui, nors po tinkamų modifikacijų gali ir labai smagių momentų padovanoti. Laiko pakankamai didelį sukimo momentą be modifikacijų, ir atleidžia pakankamai ilgą laiką neaptarnaujant jos, nors tai daryti yra BŪTINA! 7G dėžė, nors ir turi mažesnį potencialą, tačiau gerai aptarnaujant važiuos ilgai, labai ilgai. Prie problemų- reiktų paminėti firmos VALEO pavarų dėžės aušintuvus, kurie buvo integruoti į pagrindinį variklio aušinimo radiatorių, ir mėgdavo daryti kokteilius iš pavarų dėžės transmisinio skysčio ir variklio aušinimo skysčio. Išeitis- ieškoti BEHR radiatoriaus, arba statyti atskirą aušintuvą pavarų dėžei. Tiek 5g tiek 7g aptarnavimo ciklas iki 60 tūkst km, tai reiškia BŪTINA keisti transmisinį skystį ir filtrą. Taipogi norėčiau, kad suklustų visi tie, kurie tiki mitais, jog su gazo pedalo ir užvedimo rakteliu galima padaryti pavarų dėžės „reset“. Jau esu tą tikrinęs, kolegos taipogi- pajungus diagnostiką- adaptacijos reikšmės visiškai nepasikeitė. Kam bus įdomu- padarysiu esant daugiau laiko ir video.

SBC blokas. Matyt daugumai skaitančių šios trys raidės kelia šiurpulį. Dėja, bet baimės ar neapykantos pagrindo yra. Dažniausios elektrogidraulinio stabdžių bloko problemos- sudilę pompos angliukai, nesandarūs vožtuvai, arba tiesiog pasiektas užpompavimų skaitliuko limitas, arba stabdžių pedalo varlytė. St. Skaitkliuko limito pabaigos atveju išeitis gali būti pakankamai paprasta, tačiau tik tinkamais būdais- profesionalaus diagnostiko pagalba, kuris gali pakoreguoti skaitliuką saugiose ribose ir tik įsitikinęs, jog tai šiam blokui saugu. Jokiu būdu nesižavėkite kinų produkcija žadančia vieno mygtuko pagalba atstatyti jūsų pilką klaidą skydelyje. Nežinoma kokį algoritmą naudoja kinai, taipogi algoritmai negali būti vienodi 004 bei 005 blokams, o jie teigia, jog tinka viskam. Susimastyti reiktų, kadangi stabdžiai yra svarbiausias komponentas automobilio saugumui užtikrinti, rinkitės protingai. Dažniausios savininkų klaidos- nepatikrina stabdžių vamzdelių bei šlangučių būklės- važiuoja, stabdo, gauna pranešimą, jog stabdžių sistema netvarkinga, nors stabdžiai yra. Suveikė SBC išmintis, užblokavo trūkusios magistralės kontūrą, jo liktumėte su stabdžiais. Mitas- kaladėles ir st. Diskus keisti būtina tik su STAR pagalba; ir taip ir ne. Galima pakeisi ir nedeaktyvavus bloko, pakanka atjungti SBC bloko el. Jungtį, po pajungimo atgal, užvedus automobilį kelis kartus- klaida nuo skydelio dings pati. Taipogi patariu keisti stabdžių skystį kas 2 metus PILNAI nuorinant iš naujo stabdžius, o ne tik nuleisti skystį iš bakelio, bei pripilti naujo. Taip jis neatsišviežins, kadangi cirkuliacija nevyksta ratu. Mitas, jog 005/008/009 blokai yra be problemų. Jie lygiai taip pat sulaukia savo pabaigos, tik ne taip greitai kaip 004 kodu prasidedantys SBC. Pastaruoju metu Mercedes atnaujino nemokamų sbc blokų keitimo akciją, belieka tik užsirašyti su aktyvia klaida į oficialų centrą ir padarius diagnostiką gausite atsakymą, ar jums priklauso ši paslauga. Gali būti, jog jums reiks susimokėtik tik už darbą, ir medžiagas.

Taigi, šiam kartui turbūt tiek, galbūt kažką ir užmiršau, bet jei norite užduoti daugiau klausimų apie šį modelį- rašykite komentaruose, pasistengsiu radęs laiko atsakyti.

Raktažodžiai: #w211 #s211 #w219 #CLS #SBC #Klaida #stabdziai #v8 #kuras #e #klase