Važiuoklių sistemos

8/26/20232 min read

Sveiki, kas kelintą vakarą pasistengsiu parašyti po naudingą pranešimą grupės naršytojams ir apšviesti apie atskirus modelius arba sistemas Mercedes automobiliuose.

Apie Airmatic pašnekėsime trumpai, pakankamai gaustai, neišsiplečiant į AMG Ride Control, Dynamic select ir panašias atšakas.

Važiuojam

Airmatic arba Self-levelling sistema:

Tai nėra baubas, ir netikėkit kaimynu, kad kainos kosminės. Jos nebesikandžioja kaip 5 metus ir daugiau atgal. Dabar vieną pagalvę galima susitvarkyti/restauruoti iki 200 eur su darbais, ir tinkamai prižiūrint nebeturėti problemų.

Patartina bent kartą į metus praplauti pagalvių gumas pakėlus automobilį ir sutepti neriebiu silikoniniu vašku. Kompresorius- kartą į metus derėtų pasikeisti filtriuką. Bėgant metams jis užsikemša, sudrėksta ir prasčiau

praleidžia orą, ko pasekoje labiau kaista ir dyla kompresorius. Kompresoriai restauruojami, paslaugos kaina apie 120-150eur. Atskiro dėmesio reiktų skirti oro rezervuarui, kuris prie žarnelės tvirtinimo vietos "mėgsta" leisti orą, ko pasekoje galimi kompresoriaus gedimai.

Kuo skiriasi Self-levelling nuo airmatic? Beveik niekuo, tiesiog airmatic yra tiek priekinė tiek galinė važiuoklė su pneumatinėmis pagalvėmis, bei elektromagnetiniais amortizatoriais, o Self-levelling yra skirta tik galinei ašiai automatiškai išlaikyti aukštį priekinės ašies atžvilgiu.

Pakilo automobilis ir nebenusileidžia? Bėdos įvairios, nuo nutrūkusių išleidimo vožtuvo laidų iki aukščio daviklių ir t.t. Dar vienas mitas apie Airmatic, kad prieš keliant keltuvu automobilį reikia pastatyti viršutinėje (pakeltoje) airmatic padėtyje.

Tiems kas tuo tiki- linkėjimai į bobučių pasakų kampelį. Tai visiškas nonsensas, kadangi tai daryti reikia tik VAG grupės automobiliams, Mercedes tai negalioja. Airmatic aukščiai yra kalibruojami kompiuterio pagalba. Deja, ne visi automobiliai turi galimybę

kalibruoti galines pagalves atskirai. Pvz 211 kėbulas tokios galimybės neturi, o 221 galima. Dažnai būna klausiama- kodėl tuomet galas skirtingais aukščiais stovi; Atsakymas paprastas- skirtingai prasėdusios pagalvės, arba tiesiog skirtingos pagalvės.

Norint to išvengti- reiktų pasikeisti pagalves į vienodas. Tačiau net ir tokiu atveju pakeitus pagalves- 1-1,5cm skirtumas tarp kairės ir dešinės pusės yra normalu. Nusėdo automobilis ir nebepasikelia? Priežasčių gali būti ne viena, ir ne dvi. Dažniausia- miręs kompresorius, lūžę aukščio daviklio traukutės.

Taipogi dažnai pasitaiko, jog nukrenta tik priekis arba galas- tai indikuoja, jog problema greičiausia bus lokali- vožtuvų bloke yra nuotekis. Betkuriuo atveju važiuoti su automobiliu nepatarčiau, o jei būtina važiuoti ir kitos išeities nėra, tai važiuoti tik tiek, kad atsistoti patogiai tralui jus paimti.

Liūdna, tačiau piniginę gali patuštinti mirštantys amortizatoriai, kurie kainuoja ne po 50 ar 100 eur, o dažnu atveju daugiau nei 300 eur (priklausomai nuo modelio) dėl elektromagnetinių vožtuvų, kurie gali reguliuoti automobilio pakabos standumą. Alternatyvų nėra daug, tačiau w164 modeliui kiniečiai siūlo už 1000 eur visą airmatic sistemos komplektą. Kolkas žmonės nesiskundžia, ir važiuoja.

Visuomet patariu, esant betkokiam įtarimui dėl blogo komponento veikimo- pasijungti diagnostiką. Mercedes naudojama STAR diagnostika pakankamai toli pažengusi ir tinkamose rankose gali nustatyti gedimus tiksliai ir greitai.

Kaip be būtų- Airmatic yra puikus pasirinkimas mėgstantiems komfortą, tačiau įpareigoja ir dažniau prižiūrėti norint išvengti papildomų išlaidų. Tikiuosi, kad atsakiau į daugumą kylančių klausimų.

Daugiau apie Airmatic galime padiskurtuoti komentaruose.

Raktažodžiai: #airmatic #mercedes #selflevelling #voztuvai #pagalves #kompresorius #restauravimas #nebenusileidzia #nepasikelia #nusedo #pakaba #vaziuokle #diagnostika